Шиншилловодство - дело перспективное

Незважаючи на глобальну фінансову кризу, світовий ринок хутра стабільно динамічно розвивається. З давних - давен люди цінували речі, які в природі зустрічались рідко і відрізнялись своєю унікальністю. Так спокон віків хутро стояло на рівні з дорогоцінним металом, слугувало грошовою одиницею у різних куточках Землі.

Хутро норки, горностая, чорнобурки, соболя, песця, на теренах Русі були предметом розкоші та атрибутом вишуканого смаку. Шуби з цих звірят носили люди, що мали найвищий соціальний статус та бездоганний смак.

На Південно - американському материку в країнах Чилі, Перу, Болівії був свій предмет розкоші, який завойовував серця людей які з гордістю носили шубки з унікального хутра шиншили. Завойовники Південної Америки – іспанці, привезли перші шуби королю як трофей, який відтоді швидко підкорив Європейську знать, та вибагливих Французьких панянок.

Сьогодні лише декілька сотень людей можуть похвалитись наявністю шиншилової шубки в своєму гардеробі. Це зумовлено перш за все тим, що вартість такої шубки подекуди сягає від 10 000 до 100 000$.

Протягом останніх двох років на світових аукціонах ціни на хутро тільки зростають , і це на тлі світової фінансової  кризи. Згідно даних Копенгагенського хутрового аукціону (одного з найбільших хутрових аукціонів у світі), за останні два роки ціни на хутро шиншили зросли на 27-30%, хутро норки - 36-42%. Зростання вартості «м’якого золота» провідні експерти пов’язують із збільшенням попиту в Китаї та Росії. На сьогодні світовий ринок хутра оцінюється щонайменше у 15 млрд. доларів США.

Аналізуючи зростання економічної інтеграції країн Європи, Америки, Азії, Китаю а в недалекому майбутньому і країн СНД, можна зробити висновок, що створюються ідеальні умови для реалізації потенціальних можливостей як окремих осіб, так і цілих підприємств. Це в свою чергу дозволить сотням мільйонів людей покращити своє матеріальне становище. Попит на хутряні вироби у заможних людей був завжди, і таким чином з'являться нові потенційні покупці на дорогоцінне хутро. Адже ні для кого не секрет що кількість мільйонерів як і мільярдерів у Світі різко зростає. І багато заможних панянок вибирають одяг з дорогоцінного хутра як атрибут вишуканого смаку.

В той же час в Європі періодично відбуваються масові акції протесту захисників тварин, (мається на увазі «зелених») мітингуючи проти магазинів хутра, салонів та просто багатих людей які носять вбрання з хутра. Слід взяти до уваги що в таких країнах як Велика Британія, Нідерланди,після постійних протестів представників партії зелених, хутрове звірівництво прямо заборонене, або регулюється законодавством таким чином що його провадження стає економічно невигідно. Тому в найближчі 3-5 років буде відбуватись певний перерозподіл, а якщо казати більш правильніше перенесення великих європейських хутрових ферм в країни Чехії, Словаччини, Фінляндії, Польщі, України, Білорусії, Росії, Китаю. В цих країнах сприятливі умови для розвитку цієї галузі, посудіть самі: сприятливий клімат, лояльне законодавство, можливості доступної кормової бази та дешева робоча сила.

За даними Української асоціації хутровиків, роздрібний оборот хутра та одягу в Україні за 2010 становив близько 400 млн. дол. В нашій країні на норкові вироби припадає 60% усіх продажів і лише 4% на вироби з шиншили. Поки наші виробники налагоджують своє виробництво, українським фабрикам, ательє та салонам ексклюзивного пошиву хутра доводиться купувати сировину переважно на світових аукціонах.

 

Компанія спеціалізується на вирощуванні якісних племінних шиншил різних кольорів Standart Стандарт, Black Velvet Чорний бархат, Wilson White Білий Вільсон, Tower beige Гетеробежевий, Homo beige Гомобежевий, Pink White Білорозовий, Ebony Гетероебоні, Ebony Гетероебоні бархат, Homo ebony Гомоебоні, Pastel Пастель, Violet Фіолет, Pastel homo Beige Гомобежева пастель. В найближчому майбутньому багато бізнесменів України і країн СНД залучаться до вирощування шиншил. Перспективний напрямок розвитку цього бізнесу - це вичинення шкірок і моделювання хутрових виробів. Ринок збуту простягається від теренів країн СНД і до країн Європи, Азії і Америки. Звичайно, це можливо тільки при плідній співпраці всіх бізнесменів шиншиловодів України.

В силу обмеженої генетичної властивості шиншил повільно збільшується поголів'я і різкого скачка виробництва хутра шиншил навіть при постійному попиті не буде. Навіть для того, щоб досягнути рівня продажів шкірок радянських часів знадобиться 2-3 десятки років. Звідси висновок, виробництво шкірок вигідне і попит забезпечений на довго.

Поява такої тваринки, як шиншила, на світовому ринку хутра викликало надзвичайний ажіотаж і популярність. Звичайно, я маю на увазі 16 століття, коли іспанці на теренах південної америки взяли під контроль місцевість північної частини Чилі, а також перу та Болівію. Із літературних джерел, ми дізнаємось про перші привезені товари в королівський двір, серед яких були вироби із хутра саме із такого гризуна, як шиншила.

Шиншила – південноамериканський гризун, що проживає та схилах високогірних Анд в районах Перу, Болівії, Чилі і в меншій мірі в районах Аргентини, хутро цієї тварини вважається найдорожчим у світі(вартість однієї шкурки шиншили на Копенганенському хутровому аукціоні коливається від 55-105$) завдяки особливості будови хутра. За оцінками канадської компанії Canchilla Associates Limited, яка вже сорок років працює на цьому ринку, щорічний попит оцінюється у понад 500тис. шкурок при світовому виробництві близько 300 тис.

На одному із форумів я мав можливість почути цікаві питання від знавців та любителів цієї тваринки. Питання звучало так: «Плюси та мінуси у розведенні шиншил?»  Хутро шиншили – найщільніше (у ньому навіть не можуть мешкати паразити, що притаманні іншим хутровим тваринам) на один см припадає 26 000 волосків. Сама волосина надзвичайно тонка приблизно 20 мікрон, тому м’якість та пишність надзвичайна. Варто зауважити, що шиншила не здатна утриматись на воді, її хутро зразу ж намокає і це призводить до поганих наслідків.

 

Характеристика галузі

Сильні сторони:

- високі ціни на дану продукцію;

- дешеві місцеві корми;

- достатня незмінність собівартості виробництва;

- наявність власного приміщення, придатного після відповідного ремонту для утримання і розведення шиншил;

- простота і легкість у їх розведенні.

Можливості:

- поступове розширення виробництва і відповідне збільшення прибутку;

- можливий перехід від реалізації шкірок до реалізації племінних тварин і пошиття хутрових виробів, що тим самим підвищить рентабельність.

Кінцевою метою розведення шиншил, основним завданням є одержання готового продукту - цінних хутрових шкірок, а також племінних тварин, що відверто кажучи одне без іншого не може бути.

Специфіка даного бізнесу базується на тому, що ціна на хутро шиншил тримається стабільно високою вже понад 12 років, оскільки її формує великий попит при недостатній пропозиції. Аналізуючи тенденцію світового економічного розвитку, а також динаміку розвитку самої галузі шиншиловодства (обмежена генетична властивість шиншил повільно збільшувати своє поголів'я) можна стверджувати, що попит на хутро шиншил в найближчі 20 років буде забезпечений з прогнозованим плавним зниженням продажної ціни. Адже навіть для досягнення рівня продажів шкірок початку нашого століття, враховуючи можливості збільшення загального поголів'я, буде необхідно 2-3 десятки років. Це є гарантом високої рентабельності даного бізнесу на тривалий час.

Довідка:

- самочка має до 3 окотів в рік;

- період вагітності 110 - 117 днів;

- в одному окоті від 1 до 6 малюків;

- в середньому на одну самочку 5 малюків в рік - чудовий результат;

- стандартна сім'я: 4 самочки і 1 самець.

Слабкі сторони:

-  можливі зміни в митному законодавстві, що може ускладнити реалізацію хутра за кордон;

- непередбачувана зміна державної політики, що зможе призвести до повної або часткової заборони даного виду діяльності;

-необхідність вкладення значного капіталу;

- довгострокова окупність вкладених коштів.

 

Однією з принципових проблем шиншиловодства в Україні є те що у власників малих та середніх фермерських господарств немає можливості обміну необхідним досвідом з європейськими шиншиловодами, які володіють значно більшими знаннями в утриманні, догляді, ветеринарії, генетиці та досвідом формування якісного поголів’я.

Другою  проблемою є низька якість, а я насмілюсь сказати практично відсутність ветеринарів, ветеринарних клінік, ветлабораторій, які інколи бувають вкрай необхідними в екстеренних ситуаціях, все це доводиться контрольовати та виконувати персоналу шиншилових ферм власноручно. І ще одним важливим фінансовим фактором рентабельності шиншилового бізнесу в Україні та і в інших країнах СНГ, є той фактор, що в країнах Євросоюзу є безвізовий режим, що позволяє безперешкодно налагоджувати контакти з іншими шиншиловодами та хутровими аукціонами і закупівельниками, що суттєво покращує умови ведення бізнесу.

Безумовно, що виграє саме той шиншиловод, в якого найкраще племінне поголів’я, тобто який відбирає своїх шиншил по всесвітніх критеріях якості. Ціна на шкурку напровідних світових аукціонах коливається від 40-115$, це залежить від розмірів шкурки, контрасту структури ворсинки, її довжини, густоти хутра. Окрім цього хутрові експерти приділяють велике значення якості зняття шкурки її вичинці та обробці і тут дрібниць не має, адже авторитет заслужити важко, а втратити дуже просто. Не варто залишати на плем’я тих шиншил, в яких є хоча б один недолік, адже шиншиловод ризикує вкладати свої кошти, час та працю в звірка, який дасть неякісне потомство і тим самим знижує рентабельність своєї справи. Власне кажучи племінними шиншилами можна назвати тих звірків господарства яких постійно чи періодично приймають участь у міжнародних виставках, постійно співпрацюють з провідними хутровими аукціонами, тощо, а їх в Україні не так вже й багато, тому що українські бізнесмени шиншиловоди направлені на внутрішній ринок і менше на зовнішній. А лише вийшовши на зовнішні всесвітні ринки можна отримати максимальну вигоду.